Pages
-
-
Ambliopija kao razvojni i javnozdravstveni problem
-
Dora Bertonja Ambliopija, poznata i kao "lijeno oko", predstavlja ozbiljan razvojni i javnozdravstveni problem u dječjoj populaciji. Ova medicinska kondicija karakterizira smanjenje vidne oštrine u jednom oku, obično zbog slabog razvoja vizualnih funkcija tijekom djetinjstva. Ambliopija se često razvija u ranom djetinjstvu i može imati dugotrajne posljedice ako se ne prepozna i ne liječi pravovremeno. Razvojni aspekt ambliopije ogleda se u njenom utjecaju na razvoj vizualnih funkcija kod djece. Ako...
-
-
Analiza etičkih dilema u borbi protiv terorizma
-
Valentin Kovačević Završni rad istražuje složene etičke dileme povezane s terorizmom, ističući važnost
promišljanja o moralnim posljedicama anti-terorističkih akcija. Fokusirajući se na pitanje
korištenja sile, analizira se granica između legitimne obrane i prekomjerne represije, uzimajući
u obzir moralne i pravne aspekte. Naglašava se potreba za balansom između zaštite ljudskih
prava i osiguranja sigurnosti, te se ističe važnost etičkog vođenja anti-terorističkih politika radi
...
-
-
Analiza poslovne komunikacije u Ranžirnom kolodvoru Zagreb
-
Margareta Petrinjak Tema ovog rada odnosi se na analizu poslovne komunikacije na ranžirnom kolodvoru Zagreb. U radu su ujedno objašnjeni načini, vrste te kanali komunikacije između zaposlenika. Rezultat dobre komunikacije i organizacije rada može biti povećanje odnosno smanjenje funkcionalnosti ranžirnog kolodvora stoga je potreba za poboljšanjem kvalitete komunikacije od velike važnosti. Uz prednosti, u radu će biti prikazani i nedostaci poslovne komunikacije. Na temelju podataka iz provedenog...
-
-
Anizometropija
-
Nika Pavelić Anizometropija se definira kao oftalmološko stanje u kojem postoji različita refrakcijska disparacija između očiju. To znači da svako oko ima različitu veličinu refrakcijske pogreške, tj. dioptrijskog statusa. Ovo stanje je teško uočiti jer se refrakcijska disparacija kreće od blage pa do ozbiljne te su tako i simptomi različitih stupnjeva. Nesklad u vidnoj percepciji je veći što je razlika u refrakcijskoj pogrešci veća. Nesklad se događa kada oba oka primaju svjetlost i...
-
-
Arhitektura i funkiconalnost grafičkih procesora
-
Kristina Lukić Zadatak ovog završnog rada je analizirati evoluciju grafičkih procesora kroz povijest, detaljno analizirati ključne arhitektonske komponente te pružiti dublji uvid u njihovu ulogu i funkcionalnost. U prvom dijelu opisana je povijest razvoja grafičkih procesora te ključni trenuci u razvoju. Zatim rad prolazi kroz detaljan prikaz rada procesora te pokazuje funkcionalnost grafičkih procesora u kontekstu strojnog učenja. Nakon toga prikazuju se trenutni izazovi, tehnološke inovacije te...
-
-
Bioteroristički napadi antraksom u Sjedinjenim Američkim Državama
-
Ana Marina Svrha ovog rada je opisati detalje bioterorističkog napada antraksom koji su se zbili u periodu
nakon 11. rujna 2001. u Sjedinjenim Američkim Državama. Cilj je iznijeti sve informacije
iznesene u javnost vezane za ovaj specifični napad koji je pokrenuo jednu od najvećih
epidemioloških istraga u svijetu u to vrijeme. Ovaj rad daje informacije o opasnostima biološkog
oružja, prikazaje mogućnosti korištenja antraksa kao biološkog ratnog i terorističkog agensa te
posljedice...
-
-
Državni terorizam na primjeru Sjedinjenih Američkih Država
-
Filip Pančić Svrha ovog rada je definirati državni terorizam i različite oblike u kojima se može pojaviti te pokazati njegovo djelovanje kako unutar granica vlastite države, tako i na teritoriju drugih država. To je postignuto definiranjem pojma državni terorizam na temelju podataka uzetih iz znanstvenih članaka, stručnih knjiga i druge literature. U poglavljima ovog rada prikazani su oblici državnog terorizma s obzirom na društveno uređenje države, uključujući vjerojatnost pojave državnog...
-
-
Formalizam polarizacije elektromagnetskih valova i primjena u optici i optometriji
-
Nikola Beljan U završnom radu će se objasniti valna mehanika, na koji je način povezana s kvantnom fizikom, te kada i kako je u povijesti uopće došlo do otkrića navedenog. Cilj rada je objasniti vrste valne mehanike, elektromagnetskog spektra, te se upoznati s pojmom polarizacije, njegovim vrstama i primjenom u optici i optometriji
-
-
IMPLEMENTACIJA DNS SIGURNOSTI
-
Antun Malčić Ovaj rad se temelji na analizi sustava domenskih imena (DNS-a) s naglaskom na različitim tipovima DNS zona i zapisa resursa. Proučavaju se Active Directory-integrirane zone, Primarne, Sekundarne, Reverse lookup, Stub zone, te GlobalNames zone, istražujući njihovu specifičnu ulogu u DNS infrastrukturi. Dodatno, rad razmatra različite vrste zapisa resursa, uključujući Host zapise, Alias (CNAME), Mail exchanger i Pointer zapise.
Sigurnost DNS-a predstavlja ključni segment ovog rada,...
-
-
Implementacija Interneta stvari za prepoznavanje lica
-
Nikola Novinc U okviru ovog završnog rada prikazan je algoritam prepoznavanja lica implementiran u tehnologiju Internet stvari. Pored toga dane su teorijske osnove detekcije i prepoznavanja lica uz objašnjenje principa rada tehnologije Internet stvari. Prikazan je cijeli proces izrade programskog koda, spajanja mikroupravljača Raspberry Pi s vanjskom kamerom, instalacija korisničkog sučelja, upotreba i instalacija Mosquitto MQTT brokera kao i njegova uloga i način komunikacije s vanjskom aplikacijom...
-
-
Izrada digitalnog modela terena za potrebe kriznog upravljanja
-
Zvonimir Brkić U ovom završnom radu biti će objašnjeno što su prirodne ugroze te povijest prirodnih
ugroza. Detaljno će se opisati pojmovi kao što su geodezija i geoinformatika, digitalni model
reljefa te aplikacije AutoCAD 3D i QGIS koje su potrebne za izradu ovog završnog rada.
Također, biti će prikazan postupak izrade digitalnog modela reljefa na terenu te obrađivanje
podataka sa terena u digitalnom obliku iz kojeg izlazi završni produkt, a to je digitalni model
reljefa terena koji je...
-
-
Izrada dvodimenzionalne računalne igre upotrebom SFML razvojnog okvira
-
Tin Kenđel Rad opisuje postupak izrade i arhitekturu klasične dvodimenzionalne računalne igre Pac-Man. Računalna igra napravljena je koristeći tehnologije kao što su Visual Studio i C++. Računalna igra omogućuje korisnicima igranje, odabir između tri različite težine, te pregledavanje najboljih rezultata za sve tri težine. Igra ide u beskraj dokle god korisnik uspijeva pobjeći od duhova i sakuplja kuglice po labirintu. Stizanjem boljih rezultata od već zapisanih, korisnikov rezultat će...
Pages